Scopul Modulului Psihopedagogic pentru cadrele didactice este de a forma specialişti în psihopedagogia universitară pentru a-i încadra în învăţământul medical, în calitate de cadru didactic, corespunzător diverselor profiluri din USMF „Nicolae Testemițanu”.
Misiunea: formarea unor competențe psiho-pedagogice prin dezvoltarea unor capacități şi atitudini, care au la bază cunoştințe pertinente, având ca finalitate constituirea unui comportament pedagogic performant; oferirea modulelor în domeniul psihopedagogiei, metodicii predării disciplinelor din domeniul medicinei și farmaciei, pentru a contribui la sporirea competențelor profesionale și transversale ale cadrelor didactice.
În conformitate cu Codul Educației al Republicii Moldova art. 133 dezvoltarea profesională a personalului didactic, ştiinţifico-didactic, ştiinţific şi de conducere este obligatorie pe parcursul întregii activităţi profesionale şi se reglementează de Guvern, iar pentru ocuparea funcţiilor didactice, absolvenţii programelor de studii superioare nepedagogice vor urma obligatoriu modulul psihopedagogic corespunzător unui număr de 60 de credite de studii transferabile.
În contextul implementării Planului strategic de dezvoltare a USMF „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova în perioada 2021-2030, privind calitatea formării profesionale a cadrelor didactice, eficiența, motivația și implicarea tinerilor specialiști în activitatea pedagogică, în anul 2018 a fost elaborat, aprobat și implementat programul de studii de Recalificare în domeniul Psihopedagogiei cadrelor didactice.
În anul 2021 programul de formare continuă Psihopedagogie a fost evaluat de către Agenția Națională de Asigurare a Calității în Educație și Cercetare și acreditat pentru o perioadă de 5 ani, în baza ordinului Ministerului Educației și Cercetării al Republicii Moldova nr. 38 din 21.01.2022 „Cu privire la acreditarea programelor de formare profesională continuă din cadrul USMF „Nicolae Testemițanu” din Republica Moldova”.
Curriculumul include patru compartimente:
- Psihologia educației;
- Pedagogie I (Fundamentele pedagogiei. Teoria și metodologia curriculum-ului. Teoria și metodologia instruirii);
- Pedagogie II (Teoria și metodologia evaluării);
- Didactica specialităților medicale.
- Psihologia învățământului superior (Semestrul I, sesiunea 1)
- Fundamentele pedagogiei (Semestrul I, sesiunea 1)
- Pedagogia învățământului superior (Semestrul I, sesiunea 1)
- Teoria și metodologia curriculumului (Semestrul I, sesiunea 2)
- Teoria și metodologia instruirii și evaluării (Semestrul II, sesiunea 3)
- Didactica specialităților medicale (Semestrul II, sesiunea 3)
- Managementul universitar (Semestrul II, sesiunea 3)
- Managementul proiectului (Semestrul II, sesiunea 4)
- Tehnologii informaționale și comunicaționale (Semestrul I, sesiunea 1)
- Comunicarea didactică în învățământul superior medical (Semestrul I, sesiunea 1)
- Managementul calității în învățământul superior (Semestrul II, sesiunea 3)
- Medicina bazată pe dovezi: Lectura critică a articolelor medicale (Semestrul II, sesiunea 3)
- Educația adulților (Semestrul I)
- Consilierea educațională (Semestrul II)
- Sociologia educației (Semestrul II)